پردیس سینمایی پارک ملت ( عکس و پلان )
پردیس سینمایی پارک ملت ( عکس و پلان )
پردیس سینمایی پارک ملت ( عکس و پلان )
پردیس سینمایی پارک ملت که رتبه نخست ساختمانهای عمومی جایزه معمار ۱۳۸۷ و همچنین عنوان پروژه منتخب در فستیوال ۲۰۰۹ بارسلونا را به خود اختصاص داده، به اعتقاد نگارنده، یکی از آثار شاخص و قابل اعتنای معماری معاصر ایران در سالهای اخیر است که از نظر نحوه برخورد معمار آن با مقوله طراحی معماری، میتواند به عنوان الگویی کارآمد و راهگشا برای تعریف و ارائه هویتی جدید از معماری ایران، مورد توجه نسل جوان معماری کشور قرار گیرد.
برای دیدن ادامه متن و همچنین دانلود عکس ها و پلان های پردیس سینمایی پارک ملت به ادامه مطلب مراجعه کنید.
آنچه پردیس سینمایی پارک ملت را در ردیف آثار شاخص و قابل اعتنای معماری معاصر ایران قرار میدهد، در درجه نخست مربوط به دیدگاه ارزشمند و متعالی معمار آن درباره ماهیت معماری و موفقیت نسبتاً قابل توجه او در جامه عمل پوشاندن به این دیدگاه در قالب یک اثر ساختهشده است.
بر این اساس، او این پرسش را مطرح میکند که چه ویژگی منحصربهفردی است که امکان پیدایش اثری را در گذشته ناممکن میکند و تا زمان حال به تأخیر میاندازد؟
رضا دانشمیر بر اساس دیدگاه خویش نسبت به معماری، در پردیس سینمایی پارک ملت، تلاش کرده است ایدهای جدید از فضا را هماهنگ با برنامه و سازه پروژه مطرح کند. او برای رسیدن به این هدف، سازماندهی فضایی پروژه را با استفاده ازاتصال شیب دو سالن نمایش در امتداد یکدیگر و ایجاد یک ایوان سرپوشیده بزرگ در زیر آنها که به عنوان محل گفتگو و تبادلنظر و نیز اجرای مراسم و رویدادهای متنوع فرهنگی و اجتماعی عمل میکند، انجام داده است.
اتخاذ این راهبرد خلاقانه و نوآورانه در سازماندهی فضایی پروژه، منجر به شکلگیری ساختمانی شده است که ضمن برقراری ارتباط ساختاری با محیط اطراف و ایجاد فضاهای متنوع، تصویر ذهنی ما را از ساختمان سینما به چالش میکشد و بدینترتیب چشمانداز نوینی از فضا را را در برابر دیدگان ما قرار میدهد.
در واقع، او با این کار صرفاً ساختمانی به هزاران ساختمان موجود در شهر تهران نیافزوده، بلکه اثری به جامعه عرضه کرده که دربرگیرنده نگرشها و توانمندیهای دوران خویش است و از اینرو حرفها و آموزههای بسیاری برای گفتن و یادگرفتن دارد.
کسانی که محافظهکارانه معماری میکنند، نمیتواننددر ایجاد هویت تأثیر بگذارند.
منبع:سایت khakzad.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hamed_yurdum
برای دیدن ادامه متن و همچنین دانلود عکس ها و پلان های پردیس سینمایی پارک ملت به ادامه مطلب مراجعه کنید.
آنچه پردیس سینمایی پارک ملت را در ردیف آثار شاخص و قابل اعتنای معماری معاصر ایران قرار میدهد، در درجه نخست مربوط به دیدگاه ارزشمند و متعالی معمار آن درباره ماهیت معماری و موفقیت نسبتاً قابل توجه او در جامه عمل پوشاندن به این دیدگاه در قالب یک اثر ساختهشده است.
بر این اساس، او این پرسش را مطرح میکند که چه ویژگی منحصربهفردی است که امکان پیدایش اثری را در گذشته ناممکن میکند و تا زمان حال به تأخیر میاندازد؟
رضا دانشمیر بر اساس دیدگاه خویش نسبت به معماری، در پردیس سینمایی پارک ملت، تلاش کرده است ایدهای جدید از فضا را هماهنگ با برنامه و سازه پروژه مطرح کند. او برای رسیدن به این هدف، سازماندهی فضایی پروژه را با استفاده ازاتصال شیب دو سالن نمایش در امتداد یکدیگر و ایجاد یک ایوان سرپوشیده بزرگ در زیر آنها که به عنوان محل گفتگو و تبادلنظر و نیز اجرای مراسم و رویدادهای متنوع فرهنگی و اجتماعی عمل میکند، انجام داده است.
اتخاذ این راهبرد خلاقانه و نوآورانه در سازماندهی فضایی پروژه، منجر به شکلگیری ساختمانی شده است که ضمن برقراری ارتباط ساختاری با محیط اطراف و ایجاد فضاهای متنوع، تصویر ذهنی ما را از ساختمان سینما به چالش میکشد و بدینترتیب چشمانداز نوینی از فضا را را در برابر دیدگان ما قرار میدهد.
در واقع، او با این کار صرفاً ساختمانی به هزاران ساختمان موجود در شهر تهران نیافزوده، بلکه اثری به جامعه عرضه کرده که دربرگیرنده نگرشها و توانمندیهای دوران خویش است و از اینرو حرفها و آموزههای بسیاری برای گفتن و یادگرفتن دارد.
کسانی که محافظهکارانه معماری میکنند، نمیتواننددر ایجاد هویت تأثیر بگذارند.
منبع:سایت khakzad.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hamed_yurdum
/ج
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}